Bakgrunn

FB

lørdag 29. juni 2013

Endelig blomster på terassen

Siden vi dro på tidlig ferie i år de to første ukene i juni fikk jeg ikke fikset blomster og ordna slik som jeg bruker gjøre før Juni setter i gang. Men bedre seint enn aldri, kan jo ikke gå gjennom hele sommeren uten å dekorere litt ute. Ikke kan jeg det ihvertfall. Så selv om det ble noe sent, så ble det veldig fint når jeg først fikk fingeren ut å handla.


De fine rottingpottene mine kommer fra Jysk, og jeg kjøpte i år en nummer to. Mye fordi jeg liker å ha to av ting, liker symmetri. Nest etter fordi de muligens skal slutte å selge de og jeg ikke vil stå den neste år og virkelig ville kjøpe en til så er det ikke mulig. Mye min uflaks det der....

Oppi den ene potta har jeg planta en liten buksbom som skal stå ute hele året. I den andre potten har jeg kjøpt to rosa asters kombinert med en blålilla hengelobelia. I den potta er det også stukket oppi en fargerik sommerfugl som blafrer i vinden. Denne er kjøpt på Åhlens. 

Ved siden av ene potta står det to fuglehus som egentlig skal henge på veggen, de har bare ikke helt kommet så langt enda...


Rett utenfor terassedøren der kafesettet står har jeg hengt to sinkpotter på veggen. Erfaringsmessig så dør planter som er bare i potte eller planta i svært lite jord veldig fort, mulig noe jeg gjør feil... Så for å slippe å kjøpe planter som lever bare noen få uker har jeg gått for noe mer hardført.

Denne tåler det meste, den er eviggrønn, trenger ikke gjødsel og trenger generellt lite stell. Skulle den bli for stygg kan du bare skylle den under vasken, kanskje også bruke litt såpe.

For JA den er kunstig og kommer fra Ikea, hvor den heter noe så artig som Fejka....

 

Det samme er gjort på carporten hvor jeg har en potte i hvit rotting fra Europris. Denne har jeg hatt i mange år. Her kommer planten fra Feel og ser veldig naturtro ut synes jeg da.



I blomstertrillebåren som jeg har fått av min far som jeg tidligere har skrevet om -her- har jeg i år planta to lilla asters sammen med to hvite hengelobelia.

Siden jeg ikke har så veldig grønne fingre så blir det nok med dette av blomster ute i år. Men jeg er veldig fornøyd og synes det ble kjempefint, i år som ifjor og alle andre år.



1 kommentar:

  1. Synes det ble kjempeflott jeg!! Jeg har vært vekke i en uke, så må snart ta en krafttak i hagen og sette ned litt flere planter. Har endel brunsnegler som spiser opp det meste... :/

    Ønsker deg en flott helg!
    Klem fra Christine

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.