Bakgrunn

FB

lørdag 28. september 2013

Gardiner som tar innsyn

Etter at jeg fikk opp de nye grå kjøkkengardinene som kan sees i -dette- innlegget så ble det veldig mye innsyn, siden veien går rett utenfor huset vårt. Jeg føler meg ikke helt vel når jeg sitter og spiser, og folk kan se rett inn på oss ved kjøkkenbordet. Litt på utstilling kan man si!

Egentlig ville jeg ha frosta folie som vi har på blandt annet gjestetoalettet nede og badet oppe. Men så er ungene vant med å kunne sitte i tripp trapp stolene sine og vinke til gjester om vi har hatt besøk. Og det ville bli litt dumt om vi sperra vinduet helt på nederste del. Ser for meg to skuffa unger da!

En annen løsning ville vært å ha plisse-gardiner som svever midt på vinduet og kan reguleres trinnløst både ovenfra og nedenfra vinduet. Men så vidt jeg har forstått koster dette endel, derfor blir det evt utsatt til vi en dag bytter vinduet på kjøkkenet. 

Så jeg måtte leite videre etter en midlertidig løsning. Så kom jeg over enkle gjennomsiktige gardiner i tyll, disse ville jeg aller helst ha i grått så de matcher de andre gardinene, samt duken og andre ting på kjøkkenet. Men det var ikke å oppdrive i butikker her. Jeg fant noen på Ebay men de ble veldig dyre med frakt så jeg stod over.


Så da ble det sånn.

Enkelt og greit når man må ha noe der for at ikke nysgjerrige turgåere eller naboer skal titte inn.
Helt fornøyd er jeg ikke, men det får være godt nok. Bak gardinene kan du skimte tre stjerna fra Nille og de to små miniplantene. 

Jeg har i tillegg også puttet tynne gardinstenger inni de grå heisgardinene så de ikke henger mellom opphenget lenger. De ble mye finere når det ble strekt litt. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.