Bakgrunn

FB

tirsdag 18. februar 2014

Mini vimpelrekke

I taket på både jente og gutterommet henger det vimpelrekker i stoff. Eldstemann har en i blått fra Ebay, mens det på prinsesserommet er en i rosa fra Epla. Tilogmed på soverommet vårt er det ei vimpelrekke, såklart i sort/hvitt. Så da skulle det jo bare mangle at også det siste "huset" fikk seg en vimpelrekke. Da snakker vi om Lundby dukkehuset som står på jenterommet. 


Du trenger: 
tråd
saks
to typer papirtape

Klipp av så mye tråd som du trenger, jeg har brukt litt av et nøste bomullstråd som jeg bruker når jeg hekler. Begynn å surr rundt papirtapen over tråden, og klipp av. Fest så mange små taper over tråden som du ønsker, vi talte opp 12 små for å få litt lengde på den. Annenhver om du har to typer tape, her har jeg brukt to typer grå taper som passer sammen. 


Når du har surret over så mange vimpler som du ønsker så klipp den skrå i den størrelsen du ønsker. Heng den opp der du ønsker, her henger den i taket på Lundby dukkehuset. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.