Bakgrunn

FB

tirsdag 28. august 2012

Vaskedagen min



Med squeezeboxen min innstilt på P5, og lyden på høyt er det klart for vaskedag. Musikken ljomer nok utenfor huset og mulig vaskemiddel lukten trenger ut av veggene også- men det er jo bare deilig.

Ingenting får stå urørt fra vaskefillen og alt vaskes og det dufter godt etterpå. Dufter godt av deilig sitron. I dag slo jeg til og vasket inni skaper på badet, og oppå badehyllen som hadde en liten koloni av støv.

Anseelige mengder med klær vaskes, tørkes og legges sammen. Aller helst skal de også inn i skapet, men så langt har de ikke kommet enda da mor heller ville blogge litt. Litt henger også på stativet og venter på å tørke. Skittentøyskurvene er helt tomme, det er en god følelse det.

Det kan ikke sies ofte nok hvor deilig det er å jobbe redusert og ha en egen dag dedikert til husvask og slippe å bruke et eneste sekund på det sammen med ungene. Eller ok, et par sekund eller tre mens jeg fort støvsuger første etasje en dag eller to i uken. Men det kan også ofte skje når de sover for natten også.


Det dufter deilig rene gulv av 


-som før øvrig er super å bruke på laminatgulv-


Klærne er vasket med


Ungene er i barnehagen og koser seg, skal gjøre klar til fiskeburger til middag før jeg henter de tidlig idag. Det er enda en fordel med å jobbe redusert, jeg har ikke dårlig samvittighet for at de får lange dager i barnehagen. Det er det bare onsdag og fredag de har, for da jobber jeg fra åtte til halv fire.

God tirsdag videre alle som leser dette, om du er på jobb, har fri, skal i møte, trene, date eller være resten av dagen hjemme. Alle og enhver. Super tirsdag!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.