Bakgrunn

FB

torsdag 22. november 2012

Torsdag og snart helg!


 Idag har jeg endelig fått gjort ferdig pakkene til ungenes adventskalender. Dette er gaver som de får hver søndag i advent, og ikke hver dag. Denne måten å gjøre det på er jeg vokst opp med, at man får noe større eller nyttig på søndagen enn mye smått hver dag. Jeg hadde aldri kommet på 24 småting til hvert barn, det hadde nok blitt endel godteri eller smått som bare blir støvsugermat etterhvert.

Årene før har jeg kjøpt pysjamaser og sokker og mer kjedelige ting, men jeg har unger som blir glad bare de får en pakke de. Men nå som de er større, 3,5 år og snart 5 og vi ikke har kjøpt så veldig mye i julegave til de i år er det kjekkere ting inni gavene i år. Den store i midten er det Hama perler i, med brett- slike man kan stryke på. Ellers får de hver sin Mikke og Minni bamse, en magisk vaskeklut, hvert sitt lite Lego sett og en veske til jenta.

Det er jo 4 søndager i advent, men vi skal være bortreist en av de så derfor blir det bare 3 pakker i år. Eller er jo fire ting, men pakket vaskeklutene inni sammen med bamsene.


Jeg har også pakket inn gaven som jeg gir bort i min Giveaway som jeg har gående hvor premien er en sammenleggbar vase. Vil du delta trykk her.  

Det blir samtidig en sniktitt på hvordan julepresangene pakket inn her i huset blir seende ut i år. Pakket inn i gråpapir, båndet er rød bomullstråd og jeg har hekla et rødt hjerte til hver gave.

På de andre gavene skal jeg også bruke hjerte-stansa papp (kjøpt på Ebay) og et lite metallhjerte fra Nille. Det ferdige resultatet kan du se her. Jeg har ikke pakket inn de andre gavene enda, eget innlegg kommer om det senere.  

Idag er det torsdag og jeg har hatt min vanlige handle mat til helgen runde, alltid godt å sette seg ned etter den økten. Merker at det blir mer og mer folk om dagene og mange har nok begynt å kjøpe ekstra til jul og "jule-kake-bake-handling" Det var hvertfall veldig med kø på Rema 1000 selv på formiddagen når jeg var der. Middagen er i gang på kjøkkenet og etterpå skal jeg hente de to håpefulle i barnehagen.

Håper dere alle får en kjempefin torsdag videre!!

1 kommentar:

  1. Ja da har du gjort en kjempe jobb, det er mange pakker i en kalender.
    Gutta mine er blitt så store så de synes det er barnslig med kalender, men jeg er igang igjen hvis jeg er så heldig å får barnebarn da.

    Så fin Give Away du har, jeg ble med.

    Ha en fin kveld du også, Marit.

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.