Bakgrunn

FB

onsdag 17. juli 2013

Flettet armbånd

På Søstrene Grene sine nettsider www.grenes.dk kom jeg over -denne- DIY'en på flettet armbånd.
Og tenkte umiddelbart at dette var noe jeg ville lage selv. I tillegg trengte jeg to små sommergaver og disse var perfekte


Du trenger:
Saks
 Tynne silkebånd i friske farger
Et "ball-chain" smykke du ikke bruker
Et stykke tape

Mål sløyfebånd til håndleddet ditt og pluss på endel så du har til å flette. Jeg var usikker på hvor mye som gikk med så jeg klippet ikke av sløyfebåndet før etter en stund. To silkebånd stykker og smykket i midten festes med en tape på bordet så det sitter fast.

Så er det bare å begynne å flette. Du må flette ganske stramt egentlig, men dette ser du fort selv. Kjedet jeg har brukt var så tykt så jeg kunne ikke knyte med det på enden som Søstrene Grene har gjort. Jeg knøt derfor bare silkebåndene rundt kjedet veldig stramt.

Volia- et enkelt armbånd på 1-2-3!


Jeg skal gi bort de to jeg har laget så la de derfor pent oppi hver sin liten papirpose. På utsiden har jeg festet to små dusker jeg hadde liggende. 







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.