Bakgrunn

FB

onsdag 29. januar 2014

Soppstuing

En av de beste tingene å spise som jeg vet om er champignon. Fersk stekt champignon, det blir ikke bedre enn det. Så ville jeg lage noe som kunne passe som tilbehør til stekt kjøtt, og inspirert av min mor laget jeg soppstuing.


Del i skiver så mange ferske champignoner som du trenger.
Fres de lett i litt smør i ei stekepanne til de er lett brune.
Når du synes de har stekt nok strør du et lett lag med hvetemel over de ferdig stekte skivene og rører rundt. Nå kan du helle på med fløte til du har passe konsistens.
Krydre med litt salt og pepper før servering.

Jeg brukte en kombinasjon mellom matfløte og kremfløte men ønsker du en versjon som er noe sunnere kan du bare bruke matfløte.

Jeg har laget dette til svinefilet og koteletter, men det er sikkert veldig godt til mye annet kjøtt også.

Vel bekomne!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.