Bakgrunn

FB

søndag 2. november 2014

Froste vindu

Har du et vindu som du ønsker å skjerme for innsyn?
Ønsker du en lett måte å hindre at forbipasserende kan se inn i rom du oppholder deg?
Eller ønsker du alternativ til å ha lameller, persienner eller gardiner?

Her er løsningen for deg. Jeg kom nemlig over - denne - artikkelen som inneholdt en enkel oppskrift på på å froste vinduene selv. Og måtte jo så klart teste selv på kjøkkenet vårt hvor veien går rett utenfor og mange kan se rett inn. 

Du trenger:
kulturmelk, malingsrulle eller svamp, beholder til melken og evt maskeringstape.

Vinduet må være nyvasket før du begynner.


Hell melk i beholderen og dynk rullen lett i melken. Du trenger veldig mye mindre melk enn det du kanskje tror så ikke ha for mye melk i første gang, fyll heller på.

Ha ikke for mye melk på vinduet, da vil det bare renne og lage merker som er mindre pene. Begynn å rulle lett over vinduet, vær påpasselig med retningen du ruller og mett hele vinduet med melk. 


De første timene vil det lukte litt melk i rommet, men bare frem til det tørker. Etter det er helt tørt vil det ikke lukte noe. Ønsker du å fjerne det er det bare å vaske lett over vinduet med såpe og vann.


Jeg måtte ta et bilde utenfor også før det hadde tørket helt, du kan se mønsteret jeg har påført melken med enda. På det nederste bildet er det helt tørt og en kan se at en overhodet ikke kan se hverken ut eller inn på nederste del av vinduet som jeg valgte å froste.

Det er flere bilder av hele prosessen i artikkelen jeg linket til i toppen. Har du noen fler spørsmål er det bare å spørre så skal jeg gjøre mitt beste for å svare. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.