Bakgrunn

FB

mandag 22. april 2013

Hjemmelaget lerrett med stjerner

Jeg har vel sagt lenge at jeg overhodet ikke er noe kreativ. At de kreative genene gikk forbi meg og videre til noen andre. Men dette med å være kreativ er kanskje noe en kan lære seg? For jeg har den siste tiden fått mange ideer til små og store ting, så kanskje jeg er på vei til å bli litt kreativ?!

Denne gangen ville jeg ha noe fint å ha over sengen på soverommet. Men ville ikke ha speil eller hyller som jeg føler alle har. Og jeg vil ikke ha noe alle har bare fordi alle har det. Ei heller ville jeg ha et kjedelig bilde og jeg fant generelt sett ikke noe jeg likte godt nok. Jeg har jo i tillegg en forkjærlighet for sort/hvitt temaet så det måtte gå i de "fargene"

Som sagt så gjort, det man ikke finner- det lager man selv!!

Så man kjøper et lerret, mitt er 35x70 cm og kommer fra Søstrene Grene. Man kjøper sort stoff, jeg dro til Ikea og kjøpte enkleste type de hadde. Det heter Ditte til 15 kroner meteren og jeg kjøpte en meter. Videre gikk innkjøps ferden til Panduro og der kjøpte jeg nagler med stjerner på.  

Når alle tingene vi trengte var i hus var det bare å sette igang å prøve å lage noe selv.

 Klippet stoffet til lerretet og begynte å feste naglene på stoffet. Jeg laget mine egne "motiver" på stoffet og slutta av med å strekke og feste på baksiden.

 Voila så hadde jeg et ferdig lerret som jeg som er klar til å henge opp på soverommet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.