Bakgrunn

FB

torsdag 6. september 2012

Spisestuen!

En del av stuen jeg ikke har skrevet så mye om på bloggen min er spisestuen.

Det er mange grunner til det. Jeg har lest interiørblogger hjemme og de fleste av bloggene jeg leser har hvite gjennomførte spisestuer. Derfor kanskje litt "pinlig" å vise frem en spisestue som ikke er som alle andres. Min er jo ikke hvit, men jeg synes den er fin og den betyr noe for meg.

En annen grunn er at den står litt skjult og ikke er med på mange av bildene jeg tar i stuen. Den er ikke i daglig bruk med bare oss fire hjemme, men når vi har bursdager eller gjester til middag spiser vi her. Hver eneste kveld har jeg også pc'en min fremme her.

Jeg har fått spisestuen av min onkel og tante. De bor på Østlandet, men han jobbet tidligere i Sivilforsvaret. Så han fikk frakta alt sammen til Sandnes hvor vi henta det på deres lager her da vi flytta i leiligheten i 2002. Jeg har mange goder minner til denne og jeg kan huske den stod der de bodde i mange mange år. Solen kom inn et lite vindu de hadde litt bak veggseksjonen og den er litt falmet akkurat der.


 Det er en solid spisestue i lakka eik mener jeg å huske. 


Vi har 2 klaffer til bordet og ti stoler så vi kan dekke til et stort selskap.
Jeg fikk trekt om stolene ikke så lenge etter vi fikk det, betalte 3000 totalt med nytt stoff og padding inni.
Et lyst fint stoff som jeg er veldig fornøyd med. 


Veggseksjonen er ganske stor og rommer ganske mye av servicer og glass.


Til vanlig har vi 6 av stolene fremme, de andre er oppe på soverommene.


 Spisebordet ligger like ved terrassedøren så det kommer rikelig med dagslys inn. 
Til tider blir det litt mye men da drar vi bare for gardinene.


 På veggen på en midlertidig plass henger denne fine vegglysestaken. Det er hvertfall midlertidig til jeg finner et annet sted å ha den. Min kusine laget den på skolen for mange herrens år siden og den er veldig betydningsfull for meg. Mamma har alltid hatt denne hengende der hun har bodd, men nå har hun gitt den til meg. Den henger der jeg hang opp en liten spiker for å henge Julekalenderen når det er jul.
Men de 11 andre månedene i året kan den henge her.


Fra samme kusine og hennes familie fikk jeg denne vegglampen da vi flytta i leiligheten. Den er i mørk messing eller noe lignende og matcher den lakka eiken i spisestuen veldig fint. Det er lys i den altså, det er bare veldig sjelden det er i bruk.

Dette var en liten rundtur i spisestuen min. Som er en liten del av stuen bare. Drømmen er stort hus med eget rom til spisestuen så vi kan ha alle ti stolene stående fremme hele tiden.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.