Bakgrunn

FB

onsdag 12. september 2012

Yes

Yes- For tøff oppvask
(eller det er hvertfall det reklamen sier)

Har DU sett denne reklamen for Yes oppvask? Da er du sikkert ikke alene...
Har DU prøvd Yes Oppvask? Da er du sikkert heller ikke alene...

Er du som meg så faller du lett for fristelsen til å prøve nye produkt?  For det kan jo faktisk være at de er like fantastisk som reklamen sier. Og det vil jo jeg finne ut av. Og jeg har eksempel på ting hvor reklamen faktisk holder det den lover, ref. et rosa flekkfjerningsmiddel. Uten å nevne navn...


Her er reklamenfilmen som ruller på tv for tiden.

Jeg kjøpte denne pakken på Obs på tilbud og formelig gledet meg til å sette på oppvaskemaskinen den kvelden. Vi kjører en maskin hver kveld, så er er det jo mange muligheter for å få prøvd ut dette vidundermiddelet. For det er jo det som blir fremstilt i reklamen, at man ikke trenger skylle en inngrodd skitten ildfast form. At man bare kan sette den inni, så ordner Yes resten.

Men er det virkelig slik? Stemmer det?

Her er min opplevelse.

 

Plusspoeng for praktisk liten kapsel enkel å legge inni rommet der pulveret skal være.
Som du kan se er det både flytende middel i tre kammer, og pulver på baksiden.
Folien løser seg opp i kontakt med vann.

I bunn av maskina har vi tre filter, slik såg de ut før jeg prøvde Yes.

Og her er de samme filtrene etter en oppvask med Yes.

Og bilde i bunn av maskina hvor filtrene sitter.

Synes du filtrene ser rene ut?
Er det så fantastisk som i reklamen?

Min opplevelse er ikke så positiv. Faktisk er den ikke noe positiv i det hele tatt. Oppvasken ble ren da, men det blir den jo i en oppvaskemaskin, selv med ulike pulver. Jeg kjøpte først og fremst Yes for å få rengjort filtrene i bunnen på en enklere måte enn å ta ut å skylle etter bruk. Jeg kjøpte det ikke for å få en ildfast form ren, derfor har jeg ikke prøvd det på denne måten enda. Det er dessuten ikke så stress å skylle og skrape verst det aller verste og så ha den i maskina for siste rest.

Men ble filtrene rene? Nei det ble de ikke. Selv ikke etter flere vask enn en er de noe renere. Absolutt ingen forskjell overhodet vil jeg si at det er. Og jeg er faktisk skuffa, ikke bare litt men veldig. Ikke en eneste positiv ting å si om Yes overhodet. Så har du ikke prøvd, men tenkt du skulle kjøpe en pakke og se. Ikke gjør det etter å ha lest dette innlegget....


3 kommentarer:

  1. Så fint at du har prøvd og deler for da slipper jeg å lure mer på det,,da kan jeg lure på noe annet isteden he he,,

    Ha en fin dag , Marit.

    SvarSlett
  2. Tusen takk for kommentar hos meg :)

    YES har jeg også prøvd. Er på min andre pose nå, så må jeg vel si at jeg er fornøyd :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ikke det at jeg ikke tror at den virker hos deg, men ble filtrene dine rene?

      Slett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.