Bakgrunn

FB

onsdag 14. desember 2011

Julemusikk

Det er førjulstid og julemusikken ljomer ut fra høytalere her og i mange andre hjem. Tenkte å komme med anbefalinger på hva som er en hit er for tiden.

Jeg har en forkjærlighet for Kurt Nilsen. Og hans juleplate med Kringkastingsorkesteret er helt magisk.


Kurt Nilsen - Stjernesludd



Tar med en annen sang fra samme plate, denne gangen i duett med Helene Bøksle.
Gje meg handla di ven.

Den fineste sangen på hele cd'en synes jeg er Himmel på Jord.
Det er noe med den bergenske dialekten på julesanger som helt kjempefin synes jeg.
Her er samme sangen gjort av Maria Arredondo. Fortsatt Himmel på Jord, og nesten like fin som Kurt sin.

En annen nydelig julesang jeg må høre et par ganger er Fairytale of New York- her med Ronan Keating. Det er mange som har laget sin versjon, men jeg synes denne er finest.




Og sist, men ikke minst Deilig er Jorden.

Her med Sissel Kyrkjebø, men det er mange som kan synge den fint.
Det er sangen og teksten som gjør at det blir jul i mitt hjerte!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.