Bakgrunn

FB

onsdag 14. desember 2011

Syv slag til jul?

Smultringer, sandkaker, sirupssnipper, berlinerkranser, goro, krumkaker og fattigmann regnes som de syv tradisjonelle julekakene. Men, for eget vedkommende er det mange av de kakene jeg ikke synes smaker noe godt. Krumkaker og sirupsnipper er vel de eneste jeg liker, resten går i kategorien "tørre sandkaker"
Men så har jeg ikke vokst opp med disse syv slagene heller. Hjemme var det julemenn, havremakroner og fingerkremkjeks. Så var det skumboller, karameller, seigemenn, peppermynte og marsipan.

Nå som jeg er voksen og får styre selv bestemmer vi selv hva vi skal lage. I mine kakebokser er det allerede:

risboller


kokosmakroner

 (kan ikke skryte på meg å ha laget de selv, de har jeg fått)

kakemenner (eller hvite pepperkaker som noen kaller de)


pepperkaker med melisglasur og smarties på


 kransekakestenger

delfiakake


Skal lage peppermynte også, men har ikke fått kjøpt Mokkabønner til å pynte med enda.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.