Bakgrunn

FB

torsdag 21. februar 2013

Makaroni lasagne


Idag har jeg laget noe knallgodt til middag skal dere tro.

Etter inspirasjon fra denne bloggen og ei bekjent har Frøken Heges Makaroni Lasagne blitt til.

Hvis ikke dette er enkelt så vet ikke jeg.

1. Kok så mye makaroni du trenger til så mange personer du skal servere.
(jeg brukte 4 dl makaroni til 2 voksne og 2 barn)
Legg makaronien i ildfast form.

2. Stek en pakke kjøttdeig, evt en større om fler personer, eller to pakker.

3. Krydre kjøttdeigen med salt og pepper og annet ønskelig krydder. Jeg brukte også litt provance krydder og timian. Ta oppi en spiseskje tomatpure og la det surre. Legg over makaronien.

4. Lag en standard hvit saus, så mye som du ønsker. Ha i ost i sausen og kok ut melsmaken.
Hell sausen over makaronien og kjøttdeigen. 

5. Ha ost etter eget ønske over og sett i ovn.

200 grader, 15-20 minutt i ovn.

Server og nyt!

-Må også sies at mine to små barn på 5 og 3,5 år ofte er i det kresne hjørnet og ikke liker noenting. På denne retten sa de ingenting og spiste til tallerkenen var helt tom.-



2 kommentarer:

  1. Så bra at det falt i smak :-)
    Vi kaller det Fedalasagne her. Fikk og lærte oppskriften på barneskolen på Feda :-)

    SvarSlett
  2. Finhakk gulrot og bland i kjøttsausen! :) gir en rundere smak og barna får i seg litt grønnsaker :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.