Bakgrunn

FB

lørdag 23. februar 2013

Ny sortering av skittentøy

For å lette arbeidet med sortering og vask av klær for den som vasker i husstanden (les: meg) så har jeg innført to noe steder å legge skitne klær. 

Mine barn kan ikke lese selv, men når jeg har vist dem hvor barneklær skal legges så klarer de alltid å sortere det korrekt. Selv om de er bare 5 og snart 4 år. 


 I en balje oppå tørketrommelen legges håndklær og hvitt undertøy/sokker. Trenger ikke så mye plass her i grunn siden det er en type vask som kjøres ganske ofte. Og siden nesten alle håndklene i hustanden er hvite så vaskes alle sammen. 


Og i den fine blomsterbøtta mi legges ull eller finvask. Nå på denne tiden av året fylles den fort opp av ullstilongser, ullgensre og sokker som ungene bruker ute i barnehagen. På andre tider av året er det mest fine topper, mest mine- som jeg vasker på litt finere program enn andre klær.

De andre sorteringene av klær kan dere lese om i dette innlegget.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.