Bakgrunn

FB

torsdag 1. august 2013

August, sommer eller høst?


Synes du at August er.....



Sommer

med sol, varme, bading, strandliv, ferie, grilling, hagekos og mye annet? 

Eller:



Høst

Eller i det minste starten på høsten.
Med nytt skole eller barnehage år, tilbake på jobb og slutt på ferien?


Dette er noe jeg funderer på hvert eneste år på denne tiden. Noen kan f.eks si at "det er godt høsten er her!" Men jeg er av helt motsatt oppfatning, for jeg synes overhodet ikke at august er høst. For min egen del er det enda ferietid her i huset, vi har enda en liten ferietur igjen. Det er enda mange dager som kan nytes på terrassen i solen, på stranden eller i plaskebassenget på terrassen. Vel og merke hvis været viser seg fra sin beste side da, så langt i dag er auguststarten noe varierende.

Når vi går inn i september synes jeg vi kan snakke om høst. Wikipedia er enig med meg for de sier at høsten: "består i tradisjonell sammenheng av månedene september, oktober og november"

Hva synes DU?



1 kommentar:

  1. I følge årshjulet så er Juni, Juli og august sommer...så klart er august sommer. Det er ofte i August vi her på Vestlandet kan få skikkelig flotte dager. Men når den nærmer seg slutten, og skolen starter opp igjen da nærmer høsten seg. Gleder meg til den også jeg. Alle årstider har sin sjarm...

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.