Bakgrunn

FB

lørdag 31. august 2013

Nye gardiner

Jeg har gjort små grep på kjøkkenet i det siste, blandt annet å henge opp nye ark i bilderammene, malt et lite fuglehus som henger ved siden av, en rottingstjerne har fått nye farge, oppvaskkosten bor nå i et dekorert Norgesglass, og sist men ikke minst den kjempefine vegghylla mi fra Lille My interiør. 

Så det var vel egentlig bare nye gardiner som manglet. Men jeg har brukt lang lang tid på å finne noen som var fine, da jeg er veldig kresen når det skal kjøpes inn nye ting som skal vare ei stund. Det meste må tenkes gjennom en gang eller tre (Gjerne fem og, noen som kjenner seg igjen?) Men disse gardinene fra Ellos kikka jeg innom ikke bare en men mange ganger. Og når jeg fikk en 50% rabattkode måtte jeg bare klikke de hjem, så til rundt 100 kroner for begge to ble det nye gardiner. 

Jeg målte vinduet til 100 cm, altså en meter å bestilte dette i god tro at de ville passe. Jeg hengte de opp og synes det ble kjempefint helt til jeg gikk litt bort fra vinduet for å beundre resultatet. De dekket jo ikke selve  vinduet, så jeg tok frem målebåndet og de måler jo faktisk ikke 100 cm i bredden engang. Kun 95 cm brede er de, så jeg tok kontakt med Ellos for å høre hva vi skulle gjøre.


Gleden var stor når de på kundeservice forstod meg og tok meg alvorlig, de skal sende nye. Neste uke blir det nok i orden for to stykk 120 brede gardiner er på vei til meg i samme farge. Da vil de dekke selve vinduet og litt til og det vil se mye bedre ut. 

Kanskje jeg skulle ta meg bryet og male vinduet og karmene hvite? Har ikke fått gjort det enda da det nok ikke er så mange årene til vi må bytte ut vinduene. Huset er ikke mer enn 14 år gammelt, men det var meget dårlige vedlikeholdt over hele fjøla da vi kjøpte det for 4 år siden. 

Men det ble nye gardiner og det blir enda nye neste uke!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.