Bakgrunn

FB

søndag 22. juli 2012

Maling av speil

Igår lørdag hadde vi barnefri og jeg skulle egentlig bruke dagen på å male ute på terassen. Ungene ble hentet i ti tiden, så da var det bare å gjøre seg klar og bruke dagen. Været såg ikke så gale ut, selv om det var meldt utrygt for regn. Så jeg begynte og fikk malt litt på ene leveggen før det kom en byge, så da måtte jeg bare avslutte. Heldigvis var det første strøk som er tynt strøket utover, så det meste ble tørt før regnskuren kom.

Men male ville jeg, og siden jeg måtte inn fortsatte jeg å male inne. Nå ble det speilet som skal henge i gangen som endelig skulle bli hvitt.

Slik såg det ut FØR, overhodet IKKE et pent speil.


Etter ble det slik.


Detalj fra det gamle speilet før, "nydelig" gullkant inderst.


Detaljene ble litt finere etter ja.



Jeg er veldig fornøyd. Skal skrape maling i kantene og gjøre det klart for å henge opp.

Hadde opprinnelig tenkt å kvitte meg med speilet og kjøpe et nytt. Men fant ikke noen jeg likte i rett størrelse som passa til stilen jeg liker, og stilen som er der ute. Er også fan av gjenbruk og gjøre det beste ut av det man har. Og det fikk jeg jo gjort med dette speilet, en vinn-vinn situasjon. Nesten gratis ble det jo og, ettersom det ikke er mye maling man bruker på et lite speil.

Kommer bilder fra gangen når speilet er hengt opp!

Det hører også med til historien et etter halv tre skinte det opp og ble sol, og malevær ute igjen. Så da ble store deler av terassen malt likevel. Detaljene rundt gjerdet på ene siden lot jeg være, for makan til pitlearbeid skal du lete lenge etter. Hatobjekt nummer en. Bilder kommer når neste godværsperiode er over oss og jeg kan male igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.