Bakgrunn

FB

tirsdag 10. juli 2012

Taco grateng

Det er vel neppe bare hos oss at kosemat i helgene ofte blir det samme. Det går i ofte i taco og pizza, har også andre ting vi lager men det går mye i det samme. Gleden var derfor stor da jeg kom over oppskrift på Taco Grateng på en annen blogg som jeg ville prøve og gjøre til min egen.

Så her kommer oppskriften med bilder på Heges Tacograteng.


Du trenger en pakke kjøttdeig, 3 tomater, tacokrydder, creme fraiche, og hvitløkspulver.


Bland hvitløkspulver i creme fraichen til du synes smaken er passe, første gang tok jeg litt mye men man merker fort det på smaken, og ikke minst ånden...



Del opp tomatene i små biter


Stek kjøttdeig, evt med en løk oppi


Bland med taco krydder og vann, la småputre til det er kokt inn


Legg kjøttdeigen i en ildfast form


Fordel tomatbitene over


Legg creme fraiche med hvitløk over der igjen


Øverst tar du ost, så mye som du ønsker (eller så sunn som du ønsker den)
Gratiner i ovnen på 200 grader 15-20 minutt.


1 kommentar:

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.