Bakgrunn

FB

onsdag 10. oktober 2012

Frøken Heges Pizza

En klasikker i vår hjem er Hjemmelaget Pizza. Vi har ofte dette om fredagene og spiser sammen med ungene, de synes det er knallgodt og spiser mye. Kjekt når de er blitt så store at vi kan spise "kose-mat" sammen, jeg har enda veldig gode minner fra da jeg var liten og spiste hjemmelaget pizza i helgene.


Her er ingrediensene


Blande og kjevle ut bunnen, pizzabunn med fiber fra Toro. Den trenger ikke heving og kan kjevles rett ut.


Når den er ferdig på brettet stek fyllet. Jeg bruker 400 gram karbonadedeig, et noe sunnere alternativ enn kjøttdeig. Her har jeg også en løk i, men ikke alltid jeg bruker det.


Når det er ferdigstekt ha over pizzasausen. Jeg bruker som regel en god en fra Coop, men de fleste merker og butikker har gode pizzasauser klar til bruk.


Legg fyllet på deigen og ha valgfritt tilbehør over. Her har jeg brukt paprika og champignon, men varierer også litt med bacon, tomat eller mais blandt annet. Man tar det man har og hva man liker.


Her er det ferdige resultatet klart til servering for store og små.


Velbekomne!!

1 kommentar:

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.