Bakgrunn

FB

fredag 18. mai 2012

Et grønt innlegg!

Ingenting er som lukten av grønnsåpe. Jeg har en stor flaske stående på vaskerommet, men den blir ikke så veldig mye brukt til vasking. Den lukter godt ja, men jeg bruker heller andre vaskemidler til gulv og støvtørking. Så det grønnsåpen blir brukt til her i huset er enten når jeg sitter med beina i fotbad, eller som idag- bløtlegging og dufting.

Jeg fikk en intens vaskeånd over meg når jeg kom hastende hjem fra jobb til henting i barnehagen idag. Før når jeg jobba i renholdsbransjen var det også ofte slik, fordi da hadde jeg jo sett rene hjem hele dagen og mitt eget føltes ekstra skittent.

Middagen idag  bestod av pølse og potetmos til de små håpefulle, mens mor og far skal spise når de har lagt seg. I tillegg jobbet mannen i huset til seks, så jeg hadde vaskingen helt for meg selv!!

Av en eller annen merkelig grunn får jeg ofte ånden over meg og lyst til å vaske når jeg kommer hjem fra jobb. Før når jeg var arbeidsledig og gikk hjemme var vasking noe jeg "bare gjorde" for å si det sånn. Det var mer eller mindre rent her altid. Sånn er det ikke nå. Nå ligger det ofte små kolonier med hybelkaniner rundtom og bare venter på at Miele skal svinge seg. Støvsugeren altså.

Ok, det er kanskje ikke skittent her. Men iforhold til før så er det det, og jeg kjenner ofte på det at jeg ikke har så mye tid som før.

Men for å komme tilbake til saken, grønnsåpen. Nå er ikke den jeg har i skapet fra Krystal, men fra Rema 1000 sin egen serie med vaskemidler. Men samme kan det være, skal skrive om egenskapene til den.


Vasken, som i kjøkkenvasken er dagens tema. Den trengte rett og slett en vask grundig hvor en tar ut silene og proppen og rengjør, og det er her grønnsåpen kommer inn. Silene fikk en omgang i oppvaskemaskina, men plastdelene tåler ikke det.

For min mor sa nemlig en gang, at det var smart å helle litt grønnsåpe oppi vasken for å rengjøre og for å hindre dårlig lukt. Og siden jeg altid gjør som min mor sier (eller kanskje ikke, men det ser bedre ut å skrive det) så var det akkurat det jeg gjorde idag nemlig.

Plastdelene ble lagt i grønnsåpevann og ble etterhvert rene og pene.

Så i hele ettermiddag har det duftet grønnsåpe her. Fra toalettet nede til soverommene oppe, og det er jo en deilig ren duft. Så selv om det ikke er rent her idag, så lukter det sånn. Og deilig er det.

1 kommentar:

  1. Deilig når det dufter rent :)
    Takk for tips , det må jeg også prøve.. hehe ;)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.