Bakgrunn

FB

tirsdag 1. mai 2012

Kom Mai du skjønne milde!!


Kom Mai du skjønne Milde, akkurat som i sangen med samme navn.
Vi ønsker mai velkommen med lyse kvelder og lange dager, en deilig 5 måned i året.

Mai er en nydelig måned. Det er full vår de fleste steder i landet, og det kan også være sommer i mai.


Eller i det minste starten på sommeren.


Gjør skogen atter grønn, eller som het fylt med hvitveis.



Det er tid for å plante blomster ute i bed og krukker, mange gjør jo det tidligere. Men jeg er som regel igang nå i mai, det blir hvertfall klart til bursdagsfeiring i slutten av måneden. Fordelen da er at det holder med en planting om sommeren. Slipper fylle på når blomstene visner og dør, for det gjør de faktisk hos meg. Ofte er drukning en grunn siden det er endel regn her på Vestlandet.

Så selv om jeg har jobba i blomsterbutikk i to år så har jeg ikke så grønne fingre at jeg får alt til å spire å gro....




Grillsesongen er en annen ting som ofte blir innviet i mai.
Tok med bilde av en kulegrill fordi det er det vi har hjemme, ifølge mannen er det litt av sjarmen med å grille- at det lukter grill.


Så har vi jo 17 mai da. Den Norske Nasjonaldagen.

Da strømmer alle nordmenn ut i gatene og skal feire landet vårt, mange ikledd bunad.


Da må jo bilde komme av min nydelige bunad.
Grønn Os bunad fra den fina bygda mellom fjordar og fjell.

Jeg har rød jentebunad til 3 åringen her, samme som meg og min søster brukte da vi var små.

Ingen 17 mai uten is, og ingen mai uten is.


Dette er det mai måned er for meg. Kan jo plusse på et par fridager også som regel for de som har arbeid, men som hjemmeværende arbeidsledig deltidsjobbsøkende Hege så kommer ikke de privelegiet.

Men kanskje mai er min måned, kanskje mai er måneden jeg skal tre ut av min nåværende lavtlønna (eller tror vi sier ingen lønn jeg ettersom redusert kontantstøtte er slutt på fra mai måned) stilling som hjemmeværende og finne en superduper jobb?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.