Bakgrunn

FB

søndag 14. oktober 2012

Lego oppbevaring i stuen


For en tid tilbake skrev jeg dette innlegget om alle de nye legoklossene som kom i hus. Jeg hadde lenge tenkt at jeg skulle skaffe meg et Lego teppe. Altså et hjemmesydd teppe man kan oppbevare all legoen på, og enkelt snøre det sammen og pakke det vekk ved behov. 

Og hvor søker man når man trenger hjemmelagede ting? Nettopp Epla. Så da var det å gå inn dit og søke på Legoteppe.  Hun som jeg kjøpte av hadde satt ned dette til 240 kroner på grunn av en liten flekk. Jeg har ikke sett noe til den, så den må ha vært veldig liten. Med 60 kroner i porto betalte jeg 300 kroner totalt og fikk det hjem i postkassen etter kort tid.


 Det er retromønstret med toner av lilla på ene siden, og helt lyselilla på andre siden.


 Disse praktiske eskene fant jeg på Ikea, det er en nyhet og de heter Pluggis
De kommer i to størrelser og det følger med lokk. Jeg kjøpte en av hver, og her står den minste oppi den store. I den minste er ferdigbygde kjøretøy i Lego, i den store legger jeg Legoteppet hver kveld. 


Så ser det ganskje mye mer ryddig ut når det er stuet vekk for kvelden. Ikke det at det er jeg som rydder, for det er ungene på 3 og 4,5 år opplært til å gjøre selv for å se barne-tv.

Ser på bildet at kisten er litt ødelagt, igjen- jeg har fikset det mange ganger før, men av en eller annen grunn blir det like flussete etter kort tid. Jeg har hatt kisten siden jeg var 17/18 år så den begynner å dra på årene den og. Skulle vel helt ideelt sett hatt en ny, men ungene skal ikke ha leker i stuen for alltid så det er en kortvarig løsning dette. Uansett er det mye finere enn store stygge plastkasser en kan se lekene gjennom.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.