Bakgrunn

FB

tirsdag 30. oktober 2012

Pynta til Halloween!

Imorgen er det Halloween eller Allehelgensdag som det kan kalles på Norsk.

Fra Wikipedia:

"Halloween har på 1900-tallet særlig blitt markert i USA der utkledde barn går fra hus til hus og tigger godteri med ordene trick or treat. Rundt millenniumskiftet begynte også skikken å bli utbredt i andre deler av den vestlige verden. Norge hadde inntil for noen år siden ingen tradisjon for slik feiring, men amerikanskinspirert halloween ble introdusert i noen miljøer på slutten av 1990-tallet. Donald Duck-tegneserier og amerikansk populærkultur har trolig bidratt til å gjøre fenomenet kjent for et større publikum."  






Her et gresskar hengende i vinduet på kjøkkenet.











Og et hvitt spøkelse på Gjestedoen nede.










Har også kjøpt inn snop så vi har når det kommer unger på døren i "Knask eller Knep" Jeg må ærlig innrømme at jeg er av den skeptiske sorten til Halloween. Men så har jeg innsett at jeg kan ikke som en person gjøre noe fra eller til, og har derfor heller valgt å akseptere at den delen er kommet for å bli selv i Norge. Selv om jeg ser på det noe handelstanden har innført fra USA for å selge mer.

Men for barn som vokser opp i dag kommer dette til å bli en del av deres liv siste dagen i Oktober fremover. Så derfor gjør selv jeg det beste ut av det. Og jeg har ikke hjerte til å skru av utelyset og ringeklokken for barn som kommer forbi, for de vil jo mest sannsynlig se at vi er hjemme likevel.

Skal du feire Halloween? Pynter du hus og ute, skjærer ut gresskar? Gir godteri til barn som kommer på døren på Knask eller Knep? Gjør du noe mer ut av det?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.