Bakgrunn

FB

onsdag 28. mars 2012

Ny ting på vaskerommet

vaskerommet har jeg en rimelig god sortering av skittentøy. Synes jeg da hvertfall, men er ikke få ganger jeg har hørt setningen: "Hvor er det jeg skal legge hvite klær?" fra mannen i huset. Og det tenkte jeg at jeg måtte gjøre noe med. Så kom jeg på at jeg kunne jo bruke Dymotag maskina mi som ligger nesten ubrukt. Den er endel år gammel nå minst ti år, og den er ikke akkurat mye brukt. Men kjekk å ha, spesielt til slike prosjekter som idag.


Her er min grønne Dymo maskin


Så til dagens prosjekt da. Skrive på veggen hva som skal i de tre rommene på skittentøyskurven.


Så kan dere jo og se min sortering av klær.


Sort/Mørke farger
T-skjorter/dongribukser 40 grader
Undertøy/Sokker 60 grader

Hvitt
T-skjorter/Topper 40 grader
Undertøy/sokker 60 grader

Barnetøy/lyse farger 40 grader

Oppe på tørketrommelen har jeg også en balje til håndkler og kluter. Sengetøy vaskes med engang det skiftes. Alt dette vaskes på 60 grader.

Veldig fornøyd med dagens prosjekt. Så gjenstår det jo å se om jeg slipper høre den kjente frasen når mannen skal sortere klær. Også kan det jo være smart når ungene vokser til at de selv kan sortere sine egne klær.


2 kommentarer:

  1. Mannfolk må ofte ha det skriftlig. ;P

    Men jeg anbefaler deg å vaske sengetøy og håndklær på 95 grader. Både for renheten i det, men også for vaskemaskinen. Når man ikke vasker på varmere enn 60 grader vil mye av vaskepulveret legge seg som en hinne rundt trommelen i maskinen (utsiden), og ved å vaske på 95 grader innimellom får du vekk dette. Da holder maskina di lenger. ;)

    Samme gjelder forresten (spesielt nye)oppvaskmaskiner; Ikke vaske/skylle av for mye før en setter inn, da vasker ikke maskinene på høy temperatur og det dannes bakterier inne i maskinen. :(

    SvarSlett
  2. Vasker avogtil en vask eller to i året på 90 grader. Men vel så viktig er det å ikke bare vaske 40 grader og lufte maskinen godt etter bruk. Nå er vår maskin over ti år, aldri luktet eller brukt noe maskinrens i den.

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.