Bakgrunn

FB

torsdag 9. august 2012

Sjokoladekake i en kopp


Inspirert av Tone med bloggen Tones Kaker har jeg laget

Sjokoladekake i en kopp


Du trenger

4 ss mel
4 ss sukker
2 ss kakao
1 ts vaniljesukker
3 ss melk
3 ss olje uten smak (jeg brukte rapsolje)
1 egg

Bland sammen det tørre i en bolle

 

Bland melk med olje


Knus egget og ha det oppi det tørre, rør sammen.

 

Hell oppi melk/olje blandingen og rør til en jevn røre.

 

Hell røren over i en kopp som tåler mikro.

I microen på 3-4 minutt, 750 eller 1000 w.
Jeg tok den 4 minutt i vår ovn som er 700 watt, men synes det var litt mye.
Prøv deg frem med din ovn.


Server med is, vaniljesaus, sjokoladesaus eller andre sauser, jordbærsaus eller hva som måtte friste eller hva du har i hus.

Denne anbefales sterkt om du har lyst på noe godt en kveld, men vet ikke hva. Er sugen på sjokolade eller kake, men har ikke all verdens ingredienser å lage av.

1 kommentar:

  1. Så koselig at du fant noe på bloggen min du likte! :D
    Veldig flott blogg du har! Ble sittende en stund og kikke nå, hehe! :)

    God helg!
    *Tone*

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.