Bakgrunn

FB

onsdag 1. august 2012

Sørlandsdessert




Jeg kjøpte en kurv med jordbær som jeg egentlig tenkte å ha sammen med fløte. Men så kom jeg over en bekjent på Facebook som skrev om Sørlandsdessert. Og tenkte at det ville jeg prøve, for virka både enkelt og ikke minst godt. Så her kommer bilder og oppskrift.

Sørlandsdessert:


Her er det du trenger til å lage denne desserten.

150 gram melis, en liten kremfløte, en pakke Tine kremost, 1,5 pakke Safari kjeks og en kurv med jordbær (skal visstnok kunne bruke andre friske frukter, men dette har ikke jeg testet)


Del og skyll en kurv med jordbær, la stå og renne godt av vannet.

Knus 1.5 pakke med Safari kjekt. Fordel utover en form, enten ildfast eller liten kakeform. Jeg knuser de med kjevle inni en pose, men det finnes sikkert mange andre måte å gjøre det på.

Pisk fløten stiv med litt sukker i og ha over i annen bolle.


Bland sammen en pakke kremost med melis.

Bland forsiktig inn kremen til en god masse.


Legg kremen over kjeksen i formen


Fordel jordbærene over kjeksen og kremen


Server og nyt deilige friske jordbær i en perfekt smakskombinasjon med kremost og kjeks!!

5 kommentarer:

  1. Den så farlig god ut.. Nå fikk jeg lyst på Safarikjeks..
    God natt til deg!
    Klem fra Tonje Merethe

    SvarSlett
  2. Så farlig godt ut altså..
    kanskje se om jeg får tid til å teste den ut :)

    SvarSlett
  3. Kan den stå i kjøleskap natten over?
    Vi skal ha middagsgjester på tirsdag, men det er rett etter jobb så hadde vært fint å kunne lage desserten på mandag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det går helt fint å lage den dagen før Mette.


      Sunniva laget den til familiebesøk med stort hell. Lykke til!!

      Slett
  4. Takk for oppskriften :)

    Hilsen fra
    Jessica :D

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.