Bakgrunn

FB

torsdag 1. november 2012

Klargjøring til advent og diverse på kjøkken

Kom plutselig på når jeg handlet idag at jeg kunne jo bare kjøpe hvite store kubbelys til advent.
De var også på tilbud på Obs, ikke dumt det så da kjøpte jeg fire store. Godt med alt som er gjort.


Jeg har tall man fester rundt selve lyset med hyssing, men falt veldig for tall man stikker inn i lyset på TilBords. Så da måtte jo da bare få lov til å bli med hjem i posen siden de spurte så fint... :)




Tar også med et lite tips fra kjøkkenet.
Fest kvitteringer på kjøleskapet som du skal titte på
senere eller andre i husstanden vil gå gjennom.
Smart ikke sant?
Så har de et oppholdssted før de kastes eller sorteres

Til høyre kan dere se bilder fra kunsthjørnet på kjøkkenet.
Alt her har kommet hjem med ungene fra barnehagen.
Jeg kan ærlig innrømme at når de begynte i barnehagen og kom hjem med ting tenkte jeg

"å, hvor i all verden skal jeg gjøre av det..."

Men etter å ha hatt barnehagebarn en stund skjønte jeg jo at de ikke bare kunne legges i en haug eller en boks. De måtte jo stilles ut, både fordi det er fine ting, fordi det betyr noe for meg, og ikke minst fordi barna selv blir så stolte!

Så nå henger det et lerret som var julegave til oss foreldre første julen eldste gikk i barnehagen. 
Den oransje treplata med former på kom i hus forrige uke og ble kjøpt på Høstkafeen.
På hjertet som jeg bruker som julekortoppheng til jul henger
En tegning i blått fra eldstemann
En artig "lykt" han laget i sommer
Og nederst den store M'en har yngste laget til Høstkafeen og som ble kjøpt da.

Var det ikke fint? Nå skal jeg la det henge her inntil videre, også byttes det ofte ut med noe annet.
Når det blir jul må jeg nok omorganisere litt igjen, for da skal julekortene opp.





4 kommentarer:

  1. Hei Hege:)
    Hyggelig at du vilk være med på julegavedrysset:)
    Og jepp, det er slik at man må kommentere under de innleggene man vil være med på:)
    Så du må jevnlig følge med gjennom hele november:)

    SvarSlett
  2. Kjekt med alt som er gjort ja. Er slik selv.

    Her har du linken http://http//tonjemerethe.blogspot.no/2012/10/give-away.html
    Rart det ikke funka å trykke på bildet i sidebaren, skal sjekke den jeg.

    Ha en fortsattt fin kveld og god natt.
    Tonje Merethe

    SvarSlett
    Svar
    1. Så rart det ikke funker for deg. Om du går inn på bloggen og så blar deg nedover så finner du give awayen der, da burde det gå. Noe annet kan jeg ikke helt forstå..

      Slett
  3. Jeg pleier alltid å bruke hvite kubbelys til advent:-).
    Pynter de med tall og har ting fra naturen rundt, samt noen få detaljer i lilla:-)
    Gleder meg til advent!

    Klem

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.