Bakgrunn

FB

lørdag 2. februar 2013

Lerrett til hårspenner


Jeg har en jente på snart 4 som har nydelig fint langt hår og er veldig glad i å fikse og pynte håret sitt. Så det sier seg jo selv at strikk og spenner til håret har vi endel av. Men at det skal ligge i en boks som det gjorde før var ikke noe fint, og hvertfall IKKE praktisk. Dette måtte mor gjøre noe selv.

Først lurte jeg på å bare henge opp et bredt sløyfebånd og deretter henge alle spennene på det. Men jeg måtte hatt veldig mange sløyfer og hvor skulle de ha hengt. Men så kom jeg over at man kan spenne stoff over ett lerret og henge sløyfebånd på det. Det måtte jo bli den perfekte løsningen for oss.

Lerretet er kjøpt på Søstrene Grene til 22 kroner
Stoffet med Hello Kitty kommer fra Ebay og kosta nesten ingenting
Sløyfene er også fra Søstrene Grene og stiftene hadde jeg fra før


Klipp stoffet til lerretet, litt større enn selve rammen så man kan spenne det til bak.
Heller for mye enn for lite.
Stram til og fest stoffet med små stifter.
(Jeg hadde bare stifter med farge på, skulle hatt noen ensfarga. Men det er jo bare på baksiden så ingen ser det likevel)


Surr sløyfebånd i ønsket farge rundt og knyt på baksiden.
Heng evt på en egen sløyfe om du skal henge den opp.
Jeg festet i tillegg på 4 kroker under slik at en kan henge hårbånd og bøyler på.


Jeg har midlertidig hengt det opp på en knagg på jenterommet.

Det tok rundt ti minutt og lage og kosta jo nesten ingenting i rene utgifter.
Så om du har hårspenner som ligger og slenger rundtomkring som du vil få en løsning på, eller kanskje du vil lage en gave til noen som også har mange hårspenner- er dette prosjektet for deg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.