Bakgrunn

FB

søndag 31. mars 2013

Et grønt innlegg!


Jeg synes hortensia er så nydelige og jeg er så svake for dem. Men jeg har aldri eid en, aldri hatt en i hus selv... Og jeg har hørt at de er veldig vanskelige å få til å være fine. Ikke det at de må leve så veldig lenge, men mer enn en 4-5 dager kanskje.


Jeg har lest råd på nettet om å få den til å vare og leser "sett kjølig om natten" da detter jeg virkelig av lasset. Akkurat som om jeg kommer til å huske å flytte planten ut i gangen eller på vaskerommet hver kveld. Og ikke minst sette den på plass igjen neste morgen.

Jeg har ikke akkurat grønne fingre, selv om jeg har jobbet i blomsterbutikk og har veldig interesse for pene blomster rundt om i huset.


Så hva er tipsene for å holde liv i en hortensia og en husfred?

Er det en umulig oppgave?
Kan jeg klare å holde liv i husfred og hortensia over tid?
Hva er de magiske triksene?
Altså ikke snakke med plantene og sette kaldt om natten...



Husker med gru en gang jeg fikk en alpefiol i gave og den døde innen en uke var gått. Jeg var så redd for at personen som ga den i gave skulle komme tilbake på besøk og etterspørre hvordan det gikk med planten. 

2 kommentarer:

  1. Husfred: vann i skåla og ikke rett oppi husfreden. Hortensia har jeg ute, overvintrer her! Så den klarer seg stort sett selv!

    SvarSlett
  2. Elsker hortensia selv, og har disse inne helt til utetempen stiger og er trygg, så blir de plantet ute på terrassen :)Du må huske den ikke må tørke ut, så husk å vanne den litt hverdag, men ikke overvann den. jorden skal bare være fuktig :)
    Håper det kunne hjelpe litt :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.