Bakgrunn

FB

tirsdag 26. mars 2013

Hekla babybooties


Sammen med hekleteppe jeg la ut innlegg om andre dagen ville jeg også hekle et par babybooties.

Jeg trodde at jeg hadde lært endel til nå, og at jeg kunne å lese oppskrifter. Men denne som jeg fant på en blogg skulle vise seg å bli for mye for meg. Jeg heklet sålen og fikk den endelig til etter en par forsøk. Så var det å forsøke å hekle videre på skoen, men der måtte jeg rett og slett legge inn årene. Uansett hvor mye jeg prøvde fikk jeg det ikke til å se ut som en sko. En båt kanskje, men ikke noe et barn kan bruke på foten... Etter hvert forstod jeg at de 2 og 3 st sammen skulle være midt foran på skoen, og at jeg måtte telle meg rundt til å få det til å stemme. Men likevel fikk jeg det ikke til....

Jeg fikk hjelp fra flere hold til å prøve å komme meg gjennom men oppgaven virket for stor for meg. Så fikk jeg vite om en oppskrift som visstnok skulle være lettere å forstå og ikke minst hekle. Og enda bedre med en kjempelett forklaring på hvordan hekle 2 og 3 staver sammen. 

Denne oppskriften finner du hos Sandnes Garn i hefte nummer: 1211- Mix Barn 0-4 år
Modell 15 og denne lille gutten har bootiesene på seg.


Endelig løsna det, så etter 2 forsøk på denne oppskriften klarte jeg det endelig. 


Så med mørk blå såle og lyse blått skaft med kule traktorknapper har jeg endelig fått til mitt første par med hekla babybooties. Som med hekleteppet er også tøflene hekla i bomull tråd. Barnet som skal bruke disse er et sommerbarn så jeg ville ikke hekle i tykke ull. 

Ønsker du å lage like med samme oppskrift må du kjøpe heftet til Sandnes Garn for 55 kroner. 
Ønsker du derimot at noen hekler for deg så send meg en epost på: frokenhege@gmail.com så finner vi ut av det sammen!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.