Bakgrunn

FB

torsdag 18. april 2013

Heklelykt med oppdatert oppskrift

Du kan vel trygt si at jeg har blitt bitt av heklebasillen. Og jeg har tidligere delt noe av det jeg har hekla med dere på bloggen. Denne heklelykten med den første oppskriften som jeg la ut -her- Deretter laget jeg en oppdatert versjon på bunnen som jeg kom på helt av meg selv og la ut -her- før jeg begynte å lage blondekant på lyktene og skrev om det -her-

Men det ble jo etterhvert litt rotete og jeg ønsker derfor å samle alt i ett innlegg. Derfor legger jeg ut dette nå med helt nye bilder. Det er bare et snaut år siden jeg tok i en heklenål for første gang og den har blitt villig brukt det siste året. Nå hekler jeg mest babybooties som du kan lese om -her-


Legg opp 6 luftmasker
Sett sammen til en ring og hekle enkle staver rundt ringen, to i hver maske.


Neste runde hekler du doble staver. Fremdeles to i hver maske.
Alt etter hvor stort glass du skal hekle til legger du til en eller flere runder for å få rett størrelse.
-Her har jeg heklet enkel, dobbel, dobbel-


Når du har fått bunnen stor nok begynner du å hekle deg oppover glasset.
Her er runden: stav, 3 lm, stav, 3 lm osv


Du ser når du nærmer deg enden på glasset. Jeg bruker hekle til jeg når toppen og legger på en blondekant øverst, men denne kan også sløyfes. Du kan som jeg har gjort her også hekle kanten i en kontrastfarge, men dette velger du helt selv.

Også må jeg jo gjenta at om du vil ha et slikt trekk til glass men ikke hekler selv kan du sende meg en epost på: frokenhege@gmail.com så lager jeg for deg etter dine ønsker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.