Bakgrunn

FB

lørdag 10. august 2013

Vaskevaffel


Er du glad i vafler men føler du kanskje ikke alltid får rent vaffeljern etterpå?

Fortvil ikke for løsningen er her. Og den er veldig enkel!



Du lager rett og slett av vaskevaffel. Du blander 1 dl vann med 1 dl hvetemel og 2 ss salt. Saltet i røra får skitten til trekkes opp fra små sprekker i jernet. 

Jeg så oppskrift på denne i oppskrifts heftet som fulgte med vaffeljernet jeg har. Som for øvrig er et Wilfa WAS 623 vaffeljern. Det er det beste vaffeljernet som finnes. Det er 6 hjerter mot fem som de fleste jern har. I tillegg er det konet stekeflate så alle vafler blir perfekt stekt. Man kan stille på toppen av jernet hvor mye stekt man vil ha vaflene. Som om ikke det er nok følger det med en egen øse så det kommer korrekt mengde røre i jernet hver gang. Jernet koster rundt 500 kroner og kan kjøpes blandt annet hos Komplett

PS! Det anbefales ikke å spise denne vaffelen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.