Bakgrunn

FB

fredag 14. mars 2014

Pinnestjerne med diy


Jeg har vært på jakt etter noe stort å ha på en vegg i stuen men ønsket ikke å ha bilde eller noe med ramme. Så da prøver man å lage noe selv og jeg har laget meg en stor pinnestjerne. Jeg har laget lignende før i mindre størrelse, men ikke med naturpinner som denne er laget av.

Pinnestjerne

Du trenger:


6 greiner i ca lik farge
Grensaks til å kutte greinene
Saks 
Hyssing

Start med å del alle de 6 greinene like store.


Surr sammen to greiner som vist på bildet over. Jeg har brukt hvit hyssing for jeg ville ha den kontrasten mot de mørke naturgreinene. Men ønsker du ikke dette kan du bruke brun hyssing eller tråd i annet materiale i den fargen du ønsker.

Knytt sammen tre og tre greiner så du får to triangler.


Legg de to trianglene oppå hverandre.
Flytt rundt for å se hvordan de må ligge for å passe best sammen og danner en fin stjerne.


Knyt stramt sammen på skjøtene med hyssing.

Fisk ferdig pinnestjerne på 10 minutt!


Jeg valgte å henge den opp på den tomme veggen over bokskapet i hjørnet i stua. Her har det før hengt en lysestake så jeg var så heldig at det allerede var en spiker som var oppmålt midt på veggen og i rett høyde for der jeg ville ha stjerna hengende. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.