Bakgrunn

FB

fredag 10. februar 2012

Rom for rom, stuen

Hovedrommet i første etasje er stuen. Det er her alle aktiviteter foregår, det er her vi spiser, ser tv, bruker pc og oppholder oss mest.

FØR:


Var det ikke nydelig vel? Gule vegger og overdimensjonert brun skinnsofa.
Bildet er fra salgsoppgaven.


For å si det slik, det var endel å gjøre for å få det beboelig. Bare fargene var jo grusomme i hele huset. Blått, grønt og burgunder soverom, blått kjøkken og gul stue. Vi rev alt av tapeter i stuen, sparkla og pussa på nytt og la overmalbar tapet som ble malt hvit. Taket og taklistene fikk seg også et strøk med hvitmaling, selv om det ser fint og hvitt ut på bildet var det ikke det.

ETTER:

Sofakroken.
Sofa fra Skeidar og Lack bord fra Ikea. Godt bildet er tatt på avstand for bordet er kjempeslitt og oppskrapt etter to unger som får lov til å leke oppå det. Så nytt blir innkjøpt når de leker mer på rommene sine.



I vinduet bak sofaen henger det to slike. Jeg fikk en av veninna mi da jeg fyllte 30, den synes jeg var så fin at jeg kjøpte en til. Liker altid å ha to av slike ting, hvertfall her når de skal henge en i hvert vindu. Jeg har hengt de på bokskapet for å ta bilde av den, ble aldri fine bilder når de hang i vinduet. De er kjøpt på en liten lokal interiørbutikk her, men har også sett nesten helt like på Kremmerhuset.


Spisestuen i lakka eik er arva fra min onkel og er av de møblene jeg setter mest pris på i huset. Det er plass til tolv når vi dekker til fullt, og har ti like stoler. De er trekt om for noen år tilbake og fikk ny stopping så de ble bedre å sitte på..


En artig lysestake i smijern min kusine har laga på 70 tallet engang.


Under henger 3 hjerter i keramikk jeg fikk av samme kusine til jul i år.


 Inni hjørnet står bokskapet Bestå fra Ikea.
Skapet rommer alt av bøker, spill, tegnesaker og album.
Manglende pynt oppå for øyeblikket, annet enn ei plante. Jeg har planer om noe så derfor står det tomt nå. Nytt innlegg kommer når det er klart!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.