Bakgrunn

FB

lørdag 2. juni 2012

En deilig dag!!!

Idag var dagen jeg hadde gleda meg til i lang tid.

Dagen inneholder i stikkord; barnevakt, shopping og egenpleie.

Ungene ble hentet i ti tiden, og fra første sekund var det bare å kaste seg rundt. Jeg gikk rett ut i hagen og klippet gresset, ikke mange kvadratene det er så det tok ikke lange stunden. Etterpå var det å klippe kantene inntil gjerdene og gjøre hagen fin (igjen) Synes knapt jeg gjør annet enn å klippe den plenen jeg om sommeren. Men det er jo en ting som må gjøres.


(Nå er ikke mitt gress så fint som dette da, mer mose, og enda mer mose. Men vi kan jo late som...)

Mannen gikk rett i maleklærne og jakken, og nesten vottene det blåste så mye på den siden. Vi må male restene på carporten som vi ikke fikk ferdig ifjor sommer siden det var så utrolig dårlig malevær da. Eller vær generellt kan en vel si. Ifjor var det sommer 3 dager i slutten av april, håper ikke det godværet vi har hatt nå var det eneste. Det er fortsatt endel igjen å male, blant annet terrassen som mor selv skal stå for.

Hvis det ikke blir mer sommer enn den uken vi har hatt nå i slutten av mai, er isåfall alle klesinnkjøpene av sommerklær til ungene helt fånyttes, men la oss ikke dvele noe mer ved det. Tilbake til dagen idag. Etter plenklipping og shining av hagen var det tid for en god dusj før jeg satte snuten mot sentrum. 2,5 km unna så ikke lange turen.

Sandnes, byen med alle de fine butikkene.

Jeg kan aldri ta turen til sentrum uten å besøke disse nydelige butikkene. (vel og merke uten barn)
Små Barneklær og Interiør, som jeg idag skulle kikke etter kleshengere til dukkeskapet. Også kikke likevel da, det må man jo nesten. Jeg kan fint kikke jeg selv om jeg ikke skal handle noe.


 Man kommer jo heller ikke utenom Smak, den aller fineste av alle butikken tror jeg.
Jeg skulle bare kikke idag, det er så utrolig mange fine skatter der inne. Hvis jeg vinner i Lotto engang (først begynne å spille kanskje) og jeg har et digert hus og møblere og dille i- skulle jeg brukt alle pengene her inne. Eller kanskje ikke alle, men veldig mye.



Så til det jeg egentlig skulle bruke dagen idag på- fotpleie hos Clinique Marine. Det er 45 minutter i himmelen altså, eller hvertfall veldig nærmt. Enhver sliten småbarnsmor drøm kanskje. Jeg fikk 30% rabatt på behandlingen siden hun jeg var hos ikke var fullt utlært enda. Og det beste av alt var jo at det ikke var min lommebok som betalte det engang. Jeg brukte gavekortet som jeg fikk av svigermor og svigerfar til 33 års dagen i april, Og siden gavekortet var på 500 hadde jeg penger igjen som jeg kjøpte en kjempegod fotkrem som de bruker der. Da er hvertfall sommerføttene i boks for en stund.


Etter at jeg var ferdig på behandling gikk jeg oppover gata til SpecSavers. Når jeg var i Bergen fikk jeg for meg at jeg skulle ha nye briller. Og når jeg får noe for meg, så blir det oftest sånn. Så da ble det nye briller da, akkurat de jeg prøvde.

Modellen heter Kane , og de koster 795,- Tynne glass koster 700 utenom, men siden de har kampanje på komplett brille trakk de den summen fra igjen og jeg skal betale 795,-


Var de ikke fine?

Jeg bruker endel briller nå både hjemme og på jobb, så da tenkte jeg at det var på sin plass med noe nytt nå. Til den prisen er det jo bare kjekt å kjøpe briller og. Koster bare litt mer enn en bukse jo...

Før jeg dro hjem tok jeg helgehandlingen på Coop Extra i Sandnes. Rundt 1100 kroner i matvarer for den neste uken ble med hjem. Vi prøver å holde oss under 1000 hver uke, og klarer det som regel. Men det er på Rema 1000, og Coop Extra ligger nok kanskje litt over i pris.

Når jeg kom hjem tenkte jeg at jeg bare kunne sette igang med å lage en diger porsjon kjøttkaker med en gang. Mannen var ute og ungene er jo ikke hjemme, så da gjelder det å nytte tiden effektivt. En god husmor hviler aldri som kjent!


Da ble det kjøttkaker av 1200 gram, 3 pakker med kjøttdeig. Det blir vel ca 3 middager med deilige Hege kjøttkaker, med oppskrift fra Matprat.


 Må også ta med litt interiør for dagen.
Jeg har satt blomstene etter 3 års feiring forrige helt rundt om i huset så de pynter opp litt.


Det var lørdagen så langt her i huset. Tenk om alle dager kunne vært så effektive og deilige. Men i lengden ville det kanskje blitt litt kjedelig uten ungene og og gå på behandlinger hver dag. I en liten periode hadde det gått kanskje.

Nå må jeg hive meg rundt med oppvasken før svigerfar dropper ungene av.

God lørdag videre og god helg alle lesere!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.