Bakgrunn

FB

torsdag 21. juni 2012

Gangen nesten ferdig

Det tok nesten 3 år, men var verdt å vente på synes jeg. Gangen i huset vårt har vært en utfordring, for det er ikke bare bare å pusse opp og ned og støv over alt i en gang, en kan ikke lukke en dør og ikke bruke den. Man må gjennom flere ganger om dagen nesten uansett hva en skal.

Tid har jo og vært et tema ettersom vi har to små unger som ikke styrer og klarer seg selv helt enda, og i en alder av 3 og 4 år er kanskje ikke det så rart. Men barnevakter er gull verdt, og sene kveldstimer er også gull verdt. Så ble endelig prosjekt gang ferdig likevel, hvem hadde trodd det.

Prioritering er en siste ting, for det er jo faktisk det rommet vi "bruker" minst og tilbringer minst tid i. Noe som også har ført til at det har stått nederst på listen. Jeg hadde en liten notatbok den sommeren for 3 år siden vi overtok og flytta inn i huset. Der skrev jeg hva vi skulle gjøre, når vi gjorde det og hva vi måtte kjøpe og diverse. På en av sidene stod det prioriteringsliste på rommene i huset, og der stod gangen nederst. Så da er det kanskje ikke så rart at det tok nesten 3 år da.

For selv om veggene og tapeten var på i vinter/tidlig vår så har det bare stått tomt. Jeg har hele tiden hatt en plan i hodet på hvordan det skulle bli. Planen om skoskap var der, tilogmed hva jeg skulle pynte med der ute såg jeg for meg i hodet. Men så har jeg jo hatt tre års betenkningstid og da...

Men er den "ferdig", er det bloggbart materiale.
(Selv om speil og ting på veggen mangler så viser jeg det frem, må bare finne tid for å pusse opp speilet)


Det kjempefine Hemnes skoskapet er skrudd opp av Frøken Hege helt selv. Måtte spørre mannen om assistanse til å snu det et par ganger, samt å henge det fast i veggen. Men ellers er jeg stolt over at jeg har gjort det selv. Tror kanskje det er aller første gang og, men det er jo en første gang for alt.

Som knotter skulle jeg egentlig ha krystallknotter fra Lisbeth Dahl. Men den ene knuste før jeg fikk skrudd den fast, og nummer to tok kvelden etter en dag. Så da ble det Hemnes knottene som fulgte med likevel, så får jeg evt ha det i bakhodet om jeg skal finne noen som er solide nok til normal bruk.

Så til et par detaljer. Det er jo ofte de små detaljene som gjør et rom.

Knagger som ungene kan henge jakken sin opp på selv, i korrekt barnehøyde.
Knaggen er kjøpt på Sofies Villa.

Små hjerter på, noe som går igjen som et tema.


Små lykter med hjertehull, kjøpt på GH Interiør i påsken.

Følte for å ha en plante eller noe grønt der ute. Men det er veldig lite lys, så i lengden tror jeg ikke noe ville vokst. Ville blitt dyrt å kjøpe nye hele tiden også, men denne i plast fra Ikea tror selv at jeg skal klare å holde fin. Den har stått ute i boden, men en vask og god skylling i varmt vann gjorde den ren og pen. Potten er en hermetikkboks som er vaska og rengjort, samt satt på en sløyfe.


 Kronen på verket om man kan si det slik er åkle fra min farmor som henger på endeveggen. Dette var en fiks ide jeg fikk en tirsdag som ble satt ut i liv ganske raskt. For ting kan også skje raskt i hjemmet vårt. Selv om det vel egentlig hører til sjeldenhetene. Men fint ble det, jeg er strålende fornøyd.


Så håper jeg veggene får hengt opp pynt på veggene i løpet av ikke alt for lang tid, eller hvertfall ikke 3 år til....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.