Bakgrunn

FB

tirsdag 24. januar 2012

Rom for rom- Gangen oppe

I andre etasje er det som sagt 3 soverom, et bad og kontoret. Samt oppgang til lagringsloftet. Ikke mange kvadratene denne gangen er egentlig, men det er det det er.


Slik såg gangen oppe ut før vi malte. En kjempestygg oransjebrun grusom farge.  
Her valgte vi å beholde tapeten fordi den var i rimelig god stand. På mange av de andre rommene måtte den rives, men vi ville spare noe. Så mulig det blir nytt dekke på veggen om noen år.


En kommer opp trappa, jeg står i trappa og tar dette bildet- så er det igjen en Malm kommode, denne varianten med 6 skuffer. Den rommer gjestesengetøy, pledd, sysaker, litt interiørting, innpakningspapir + bånd, 17 mai utstyr+++++ På trappa er det festa trappegrind enda, derav den pinnen med fester på. Og for å slippe å skru den fast så er den festa superhardt med strips. Ganske så smart kommet på av mannen i huset.

Over kommoden er bildeveggen. Her er bilder av alt i familien, stort og smått. Mangler et bilde i midten der, men var tom for rammer på Europris før jul. Rottinglampen står der oppå, samt et sort fat vi fikk etter vi gifta oss. Døren rett frem er til badet. Til høyre utenfor bildekanten er først jenterommet, så foreldresoverommet.

Til venstre er gutterommene. Jeg skriver i flertall. For etter mannen i huset såg at jeg skulle skrive "Rom for rom" innlegg ble han nervøs for at hans kontor/bod/gutterom skulle avbildes. Men det skal det overhodet ikke, eneste måtte være visst det ble rent, ryddig og systematisk der i bloggens fremtid. Men den sannsynligheten er ganske liten tror jeg.

Har en drøm om å bytte ut alle furudørene i huset, men det er ti stykker så blir ikke akkurat billig. Blir om mulig bare en og en etasje. Men igjen en drøm som er endel frem i tid, mange andre ting som går forran.

I trappeoppgangen henger dette kule bildet. Det er ca 1x1 meter og er malt av ei veninne av meg. Det henger på endeveggen ut, og det måtte henge noe stort der siden veggen er så høy og smal.


Alle som kommer hit skryter av det, og det sier jeg også videre til kunsteren. Jeg betalte ikke noe for det, men fikk det som innflytningsgave når vi flytta inn. Er samme som har malt bildene på barnerommene. Jeg valgt selv farger så da ble det rødt og lilla. Det er malt en tynn lilla kant som ramme på selve lerretet siden jeg sa på forhånd til henne at det skulle henge på en hvit vegg.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.