Bakgrunn

FB

mandag 2. april 2012

Makeover hovedsoverom

I flere måneder har jeg hatt en ide i hodet om hva jeg skulle gjøre på soverom. Skulle omrokkere på bilder og fikse litt småting der inne. Nå var tiden endelig kommet for å få planen ut i livet.

Så da var det bare å finne frem hammer og sag (eller ikke fullt så brutalt, stift og hammer er vel mer det korrekte) og sette igang. Det ble litt til og fra og tok sin tid ettersom jeg hadde to små unger løpende rundt meg når jeg gjorde dette. Men fint ble det.



Det store bildet har jeg selv malt i min kreative glansperiode for ti år siden. Det har sin historie at jeg fikk et kort med det motivet på, skal visstnok være en kjent kunstner som har malt det men kommer ikke i skrivende stund på hvem det er. Jeg fikk min mor til å kopiere det opp i stor størrelse før jeg malte det over på en stor plakat. Rammen den henger i var opprinnelig bronsefarga, men er også offer for min spraylakkeperiode og kom ut igjen i svart.

De to bildene som henger øverst til venstre er familiebilder så derfor deformerte jeg de. Under henger den fine fugleknaggen jeg vant som en overaskelse etter en Giveaway på bloggen Tonje Merethes Lille Verden, skrevet om her. Siden den er i grå visste jeg at den måtte få en plass på soverommet på en eller annen måte siden det er sort/hvitt tema her inne.

Her er knaggen på veggen brukt til å henge et sort armbånd på, fått av min søster kjøpt på Mallorca.
På kommoden står et Tilly smykkestativ fra Kid.


Her et nærmere bilde av min selvlaga kunst på veggen.


På veggen bak sengen var det også veldig tomt. Men ville ikke ha noe stort bilde her siden vi ofte har små barn i sengen om morgenen. Derfor wallstickers som lett kan tas av og på.


Brukte tre store blomster i midten og to mindre på sidene med nattlampene våre.
Ikke helt sikker på om disse får henge for altid, for det ble faktisk finere i hodet mitt enn det ble i virkeligheten. Så kanskje jeg flytter de, henger opp fler, tar de ned eller kommer på noe helt annet til veggen. Følg med å se!


I en skuff i gangen hadde jeg to bilder jeg har fått i gave av familien for mange herrens år siden. I en skuff gjør de jo veldig lite nytte, så disse måtte få pryde en vegg. Dette er også en del av planen jeg har hatt i hodet i flere måneder. Borte med vinduet skulle de få henge, der det andre bildet hang før.

Det er to nesten like bilder laget av samme kunstner i kvadratiske sorte rammer.

Jeg ble veldig fornøyd med resultatet totalt sett. Endelig ser soverommet mer ut som et rom og ikke bare et sted man sover.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.