Bakgrunn

FB

mandag 16. juli 2012

Kyllingform

Siste tilskudd på middagsmenyen hjemme er denne gode kyllinggryten.
Den er superenkel og går fort å lage. Man kan f.eks kutte opp og gjøre klart dagen før så det går fortere selve dagen.

Dette trenger du:


- 2-3 kyllingfileter alt etter hvor mange personer som skal spise.
- 2 paprika, helst i forskjellige farger men jeg hadde bare røde
- 1 rødløk
- evt fersk champignon som jeg ikke fikk tak i
Neste gang tenkte jeg å prøve å ha i squash, ser for meg at det blir godt.

 

Wok rødløken og paprikaen, evt også de andre grønnsakene du velger å bruke.
Wok til de er møre. Legg av på et fat.


Stek bitene av kylling i litt olje

Bland alt sammen.

Ha over 2 beger med creme fraish. Ho jeg fikk oppskriften av sa ett beger, men synes det ble litt lite saus første gangen jeg laga den. Tok derfor to nå, men 1,5 kan også egentlig holde.


Legg i en ildfast form med ost over. Stek i ovn på 200 grader i 12-15 minutt til osten er gylden.

Serveres med ris, pommes frites eller poteter til. Gjerne også en grønn salat.

Bon Appetit!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.