Bakgrunn

FB

mandag 30. juli 2012

Toms

Jeg er ikke den første, og hvertfall ikke den siste som har oppdaga disse fantastiske skoene. Jeg kom over de på en blogg tidlig i vår, men tenkte ikke noe mer over det. Så såg jeg flere på Facebook som hadde kjøpt de, og skrev godord om hvor gode de var å gå i. Og siden jeg ikke fant sandaler jeg trengte i år, så lot jeg øynene gli til Toms.

Noe av det beste med Toms sko, er filosofien bak. For hvert par sko du kjøper sender Toms et par til et barn som trenger det.


Vil du lese mer om One For One filosofien, trykk på linken.

Jeg lette etter forhandlere i området og fikk tips om klesbutikken Fontana på Kvadrat. Så jeg dro dit for å prøve de på foten og se om de passa. Og jammen var de ikke like gode som jeg hadde hørt på forhånd. Jeg var på jakt etter sko som var gode å gå i selv uten sokker eller strømper, og det fant jeg i disse.

Men siden det er sommersko og sesongen er på hell hadde de de ikke inne i størrelse eller farge jeg ønska. Det var heller ikke intensjonen, for jeg ville handle på nett Så da var det bare hjem å se om jeg fant nettsider som solgte de enda i rett størrelse.

Jeg fant på Lille Vinkel Sko. Men ofte er det dyr frakt på nettbutikker, men de hadde gratis frakt og jeg fikk skoene hjem for 599 kroner. Her er modellen jeg kjøpte. Jeg bruker normalt sett 39 i sko, men de var all for små når jeg prøvde de på Kvadrat. Jeg har en fot som er større enn den andre, og høy vrist- så i noen sko må jeg opp en størrelse. Så de ble bestilt i 40, W9 i USA.


Skoesken de kom i, med en skobag oppi som kan være kjekt å bruke hvis en skal pakke skoene med i koffert.


 Etter første dag hadde jeg ikke gnagsår som en ofte får av nye sko. Jeg ble ikke klam og svett og sålen satt ikke fast i foten slik som og kan skje. Eller hvertfall skjer med et par av mine ballerina sko. De er rett og slett bare så fantastiske som jeg hadde hørt på forhånd.

De var så fantastiske at jeg har bestilt et par til i grått med glitter. De er bestilt fra Ebay til rett under tollgrensen og jeg gleder meg til de kommer.

2 kommentarer:

  1. De så behagelige ut... Du har ikke en link til disse fra ebay? og vet du hvilken str jeg må bestille når jeg bruker 40 i sko?

    SvarSlett
  2. Da skal du ha 7

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.