Bakgrunn

FB

tirsdag 11. september 2012

Regnfull tirsdag

Tirsdag er min dag, min helt egen dag. Eller nesten da hvertfall. En dag jeg kan bestemme hva jeg vil gjøre, hva jeg vil bruke tiden min på og hva som skal bli gjort i huset.

Idag satt jeg i sofaen og kikket på God Morgen på Tv2 og 4 finalist i Norges Vakreste Hjem mens jeg drakk en god kopp te. Idag var det Jorun og Nils med dette nydelige huset i Vannylven som ble nest siste finalist ut. En finalist igjen før vinneren kåres- mange fine finalister og velge mellom. Siden jeg har fri tirsdag prøver jeg å få med meg dette på tv ti over halv ni. 

Her kan du lese bloggen til Amalie, Svenngården som vant ifjor.
Hun feirer en million besøkende med denne giveawayen med trekning 16 september. 
Her kan du stemme på din favoritt på Bolig Pluss sine sider.

Og mens jeg satt der med min gode te filosoferte jeg litt på om jeg skulle snu litt om på ting i stuen idag. Støv skulle jo tørkes og en gang i ny og ne tørkes det støv av alle tingene og de settes på stuebordet for deretter og bli omdisponert til et annet sted. Idag skulle bli en slik dag. 


 På svevehylla over tv'en ble det litt nytt. Grønnplanten og bildet mitt er det samme som før, men det lille hvite huset er nytt. Det kommer fra Plantasjen og koster den nette sum av 59,90 kroner. Et veldig godt kjøp synes jeg.


 Nærbilde av det fine huset, et godt gavetips til jul eller en god venninne kanskje?


 På bokskapet i hjørnet flytta jeg også litt om og her er nå den store krukka med greiner og hvite blomster.


Mine vakre Lene Bjerre staker fikk plass på Expedithylla istedet, ved siden av Alvevasen min.
Mulig den skulle hatt en blomst oppi seg for mer helhet?

Så ble hele huset vaska ned til lyden av P5 og etterpå tok jeg en velfortjent dusj. Den trengte jeg, klokken var tolv når jeg la inn årene og hadde brukt hele formiddagen på å vaske og styre.


 Var litt frostig så etter lunch smakte det med en kopp varm sjokolade.



Da fant jeg ut av vannkokeren min trengte en vask oppi. Frem med sitronsyren og koke opp gjentatte ganger til den er ren.  Egentlig skulle jeg hatt en ny vannkoker uten åpent element nedi, men vil ikke ha med base men ledning man setter inni. Jeg oppbevarer den inni et skap, og den tar noe mer plass da. Så vil ikke ha base, men ser ikke ut så som det er så lett å finne uten. Tips mottas med takk, så har jeg noe å skrive på ønskelisten til jul.

Ikke bare den som fikk gjennomgå på vaskefronten idag, fikk plutselig over meg at jeg skulle klore alle kjøkkenklutene. Noen av de har småflekker av det ene eller det andre, mange små brune flekker. Så de lå en god stund i vann før de nå er i vaskemaskinen og blir reine, forhåpentligvis uten alle de små brune flekkene som har dukka opp. Godt å få gjort slike ting på fridager istedet for å ha det hengende over meg.

En deilig tirsdag som vanlig, hvis det ikke hadde vært for alt det dumme regnet som laver ned ute kunne det jo vært perfekt. Men man kan visst ikke få i pose og sekk sies det!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.