Bakgrunn

FB

fredag 8. juni 2012

Dukkehuset er ferdig!!

Man tar et slitt, men likevel pent brukt Lundby dukkehus fra 80 tallet.

Så styler, maler, fikser og pynter man litt i alle rom så blir det så pent så pent.

Før:


Etter:


Hele huset etter makeover, nytt og fresht i alle rom.

Soverom

Her rom nede brukt som kjøkken før jeg flytta det opp i andre etasje. 

Før:


Etter:


Men jeg synes at de rosa veggene passet bedre på et soverom.
Tapeten på en veggen ble derfor beholdt, men de to andre veggene ble malt rosa.
På veggene henger det tre bilder fra tapeten som er brukt på badet.


En liten bamsebjørn som kikker seg i sminkespeilet.

Kjøkkenet flytta jeg opp ved siden av stuen, synes det passa bedre der.

Før:


Nydelig tapet med oransje og brunt mønster, skikkelig 70 talls.

Etter:


Hvitmalte vegger akkurat som på vårt eget kjøkken og orginal grønn retro innredning.


På ene veggen ved vinduet henger bilde, som er en bit av tapeten i stuen 
Inni hjørnet en sort stol originalt fra jeg brukte huset på 80 tallet.

Stuen er første rom når en kommer opp i andre etasje.

Før:


Etter:


Nå med en lys fin tapet med små grå blomster, fra Flugger.


Borte med vinduet sitter den store bamsebjørnen med bordet og vinker.


Utenfor kjøkkenet er spisestuen plassert, tenker å sette en sofa her etterhvert.

Gang nede slik den såg ut før jeg tapetserte. Noen av veggene er her malt hvite.

Før:



Etter:

Skulle jeg tapetsert noe hjemme kunne jeg fint valgt denne tapeten på en vegg. Grå metallic med hvite og grå striper på, kjempestilig ble det.

Trestammen som hører til bamsene og stubbebordet kan og se ut som en stumtjener.


På veggen til venstre to biter av tapeten brukt som bilder

Siste rom i huset er badet nede i første etasje.

Før


Etter:


Blomster tapet med rosa for å fange opp samme farger som i badekar og vask. Kreativt ikke sant?
Også her bildet på veggen, over badekaret for å fange opp litt av det grønne på gulvet.

Ingen av gulvene er gjort noe med. Når ungene skal begynne å leke med huset ser jeg for meg det lett ville ha blitt slitt ned. Og effekten av at gulvet ikke ble så synlig når veggene var fine synes jeg fungerer.

Jeg har ikke brukt veldig mye tid i minutter på dette totalt, men det har vært endel pirkearbeid. Jeg er veldig glad jeg har gjort det, og at jeg valgte å hente hjem huset fra jeg var liten, kontra å kjøpe ett nytt.

Alle tapetene er prøver fra Flugger. Man kan kjøpe en tapetprøve tilsvarende et a4 ark til 4 kroner. Noen av disse var det kampanje på og kunne motta gratis med rabattkode. Så totalt er ikke prisen så mye å si på. Malingen på veggene er fra Butinox Green rom og er en listemaling.
Den rosa malingen er også levert av Flugger som også har malingprøver til 10 kroner for 3 prøver.

Andre der ute i bloggverden som har gjort lignende prosjekter?

3 kommentarer:

  1. Et kjempekoseligt bamsehus!! Jeg elsker dukkehus og har pusset opp ett, og ett annet ligger på vent :) Finfin helg til deg :)

    SvarSlett
  2. Takk for koselig kommentar på bloggen min :D
    Du har en kjæmpe flott blogg du og ;)
    Åh så knalle fint det dukkehuset ble da :D
    Nydelig ;)

    SvarSlett
  3. Hei! Datt innom bloggen din :)
    Nå fikk jeg jammen meg lyst å fikse det dukkehuset jeg hadde som liten slik at guttungen kan ha det til playmo-gjengen sin :)
    Har ikke så mye igjen av møblemanget, men om det ikke er der lenger så hadde jeg hvertfall akkurat samme baderomsmøblemanget som deg. Snakk om nostalgi! :) Dukkehuset laget en "onkel" av meg og nermer seg snart 30 år..
    Ha en herlig romjul!
    Gina

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.