Bakgrunn

FB

mandag 11. juni 2012

Fruktpinnsvin

Før helgen feiret min 3 åring forsinka bursdag i barnehagen. Hun hadde i mai, men det ble skjøvet frem ettersom barnehagen var tatt ut i streik forrige uke.

Når de har bursdag må vi foreldre selv lage og ta med noe godt å spise. Men alt skal være av frukt og av den sunne sorten. De fleste har med og lager smoothie, det er kjedelig og jeg vil ikke ha noe alle andre har.

Så dette er tredje gangen nå jeg lager fruktpinnsvin!


Du deler en melon i to, bruker ene delen for å stikke inni spydene. Samt dekorerer litt hvis du vil, jeg skriver navnet og alderen på. Jeg bruker å skrive med sprittusj.

Del opp valgfri frukt i passende biter, jeg brukte denne gangen; jordbær, drier, den andre halvdelen av melonen, eple og banan.


Jeg er så nøye på ting at jeg må ha frukten i samme rekkefølge på alle spydene.
Bruker grillpinner. Jeg har 20 pinner da de er 14 barn på avdelingen så hadde vi litt ekstra.

Øverst er en seigmann, eple, drue, melon, jordbær, banan (delt i skiver med skall på) og drue igjen.
-Restene av frukten la jeg bare rundt pinnsvinet-


Sånn ble resultatet, stilig ikke sant?

Det slår veldig an i barnehagen og alle ungene synes det er så kjekt og plukke av og spise frukten.

Så har du barnehagebarn og skal ha frukt med er dette virkelig en god ide. Kan jo også serveres i barnebursdager som ofte har mye sukker inkludert...

1 kommentar:

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.