Bakgrunn

FB

søndag 10. juni 2012

Sitronfromasj

Min bedre halvdel, altså min mann- er veldig glad i sitronfromasjer. Så når han såg denne oppskriften i et Hjemmet hos min mor i påsken lurte han på om jeg kunne lage den. Og siden jeg er i en "lage-nye-ting-modus" for tiden så sa jeg selvfølgelig ja til dette. 


Her er oppskriften fra Hjemmet, veldig enkel og grei.


Dekk en 1 liters brødform med plastfolie.

Du trenger


1 pakke Sitrongele


1 boks Vikingmelk (dette er første gangen jeg har brukt det overhodet)


Lag pakken med gele med 1,5 dl vann. Bruk skallet fra en lime, og saften oppi geleen.


Mikse vikingmelken til dobbel størrelse


Pisk 2 dl kremfløte uten tilsetning av sukker

 Bland forsiktig sammen vikingmelk og krem.
Avkjøl gelemassen og kjør forsiktig inn i vikingmelk/kremen. 


Fordel hele massen i brødformen.

Avkjøl i 2-3 timer, eller over natten som vi gjorde.

Velv på et fat.
Pisk resten av kremen som du pynter med og serverer til. Kan også pynte med sjokoladeblonder og lime som på bildet i oppskriften. Vi skulle bare spise denne selv nå så jeg gidda rett og slett ikke pynte den.


Jeg piska kremen og bare hadde i en skål ved siden av.

Vel bekomne!!

1 kommentar:

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.