Bakgrunn

FB

mandag 16. desember 2013

Julebelysning ute

Helgen har gått unna i ekspressfart og jeg har tenkt på alt annet enn å blogge. Helgen er familietid og denne helgen var intet unntak med diverse aktiviteter i og utenfor huset med barna. Ellers er det meste til jul unnagjort i mitt hus. Det mangler to sorter i boksene, og alle julegavene er innkjøpt. I dag har tilogmed juletre kommet i hus og står og venter i boden i en uke, til det skal pyntes.

Men det gjenstår enda en uke til jul og det er enda noen dager å få gjort det aller siste på.

Men tilbake til overskriften, også i mitt hus er det lys ute og inne i desember.


I vinduet på gjestetoalettet nede henger det en snøball med mange lys i, den lyser såpass opp at vi nesten ikke trenger lys i taket...  (se bort fra litt skittent vindu, bilde er tatt utenfra og jeg har ikke akkurat vasket vindu til jul...)


I vinduet på kjøkkenet er det endelig kommet opp stjerner. 


Og jeg har fått lys rundt buksbommen min utenfor døren. Dette har jeg hatt så lyst til, men det ville ikke blitt lang nok ledning for å strekke den inn og gjennom vinduet på gjestetoalettet nede. Så da utgikk det på en måte. Men så kom jeg over led belysning med batteriboks fra Jysk. Som i tillegg til å gå på batteri også har en timer-funksjon. Så når jeg slår den på i typ halv fire tiden når det begynner å mørkne, så husker den det og skrur seg på samme tid hver dag.


Her er den lille batteriboksen som jeg har lagt litt skjult i potta. Fiffig ikke sant?
Rimfaxe heter lenka, den har 50 lys og kosta 34,95 kroner på Jysk.


På terrassen utenfor stuen står denne kule busken og lyser opp. Den er mange år gammel nå, heter Sirius og kommer fra Living.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.