Bakgrunn

FB

fredag 20. desember 2013

Kakao på pinne


I disse siste dagene før jul er det mange som enda leiter etter en ekstragave, eller noe du enkelt kan lage i siste liten. Du trenger ikke leite lenger for her er tingen for deg å lage! 

Ingredienser:

400 g mørk sjokolade 
30 g kakaopulver 
70 g melis


Del opp sjokoladen og smelt i vannbad.
Bland sammen kakaopulver og melis.
Når all sjokoladen er smelta i vannbadet bland inn melis/kakao

Hell massen i isbitformer eller små muffinsformer. Jeg fikk 16 stykker i den formen jeg brukte.

Hvis ønskelig legg et par små marshmallows på hver pinne. Du kan også bruke f.eks nøtter eller mandler, smarties, strøssel eller biter av sjokolade. Stikk nedi en ispinne eller treskje. Vil du bruke plast skje bør du bruke en av den tykkere typen ellers kan den smelte i den varme massen.

Kjøl ned i kjøleskap. Pass på at pinnene står beint når det stivner.


Ønsker du å pakke inn kakaopinnene på en fin måte kan du f.eks gjøre det slik jeg har gjort det. Legg en håndfull små marshmallows i en cellofanpose, jeg har brukt de fra Søstrene Grene som er godkjent for mat. Sett pinnen oppi og knyt igjen med sløyfe eller gavebånd. Skriv en enkel bruksanvisning som du henger utenpå posen.

Og vips så har du en enkel venninnegave, ekstragave til en kjær venn eller som en liten oppmerksomhet til barnehagen slik jeg har gjort det i år.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.