Bakgrunn

FB

mandag 23. desember 2013

Juleblomster

Jeg synes blomster hører med til julen, og det er mange å velge mellom. Du kan kjøpe en bukett roser eller tulipaner, eller potteplantene julekaktus, julerose eller asalea. For noen blir det kanskje ikke jul uten nettopp en av de blomstene. 

For meg er det flere blomster som ER jul, og noen på grunn av duften.

 Svibel:

Denne fikk jeg i hus 9 desember så det har tatt noen dager før den har kommet helt ut og den deilige duften kommer. Jeg har her tatt bilde i samme vinkel og på nesten samme sted med kort mellomrom for å se utviklingen. 


Men tross at jeg vannet den kun litt og kun to ganger vokste den ut av proporsjoner og var ikke noe fin lenger. Se bare på bildet under.


Øverst ser du den henger med hodet og er ikke noe fin lenger. Så jeg klippet den så langt ned som mulig og satte den i en vase og den kan enda stå der og være en del av julen.

Amaryllis:


 Amaryllis er det mange som kjøper i potte og driver frem selv. Men for meg har det blitt samme problem som med den falne svibelen på bildet over. Så i år kjøpte jeg amaryllis i bukett heller.

Julestjerne:


Synes ikke man kommer unna julestjerna heller egentlig, hvertfall ikke om man bruker rødt i interiøret til jul. De koster lite og lever ikke så lenge hos meg hvertfall, denne kosta 20 kroner på Plantasjen.

Det kan nok være det vil bli noe stille på bloggen min i tiden fremover mot et nytt år. Det er nå jul og det er for meg familie tid, og det kan ikke minst bli litt hektisk. Men jeg er å finne på instagram om noen vil følge med: frk_hege er mitt navn der.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.