Bakgrunn

FB

lørdag 21. desember 2013

Peppermynteknapper

Er du litt sent ute med å lage godteri til jul og har kanskje i tillegg litt dårlig tid er denne oppskriften perfekt for deg!! For det tar virkelig bare 15 minutt å lage og det smaker bare sååå godt og veldig "julete"

Jeg skrev samme innlegg ifjor - her - men nå har jeg tatt nye bilder og legger ut på nytt. 

Ingredienser:

250 g melis
1 knivsodd tragant
1 eggehvite
4-5 dråper peppermynteolje
Mokkabønner

Evt små konfektformer til å sette kulene i.

(Både tragant og peppermynteolje kjøpes på apoteket.)


Visp sammen men ikke stivpisk eggehvitene, jeg bruker bare å gjøre dette lett med en gaffel i en skål.
Ha i 4-5 dråper peppermynteolje.

Sikt melis og tragant sammen i en bolle.
(Jeg har også prøvd uten å sikte men bare mose ut evt klumper i melisen med en gaffel og det funker fint det også.)

Bland eggehviten i melismassen og trill til kuler. Sett en mokkabønne midt på hver kule. La stå og tørke en stund, når de er tørre på utsiden kan du sette de i små konfektformer som jeg har gjort her.


Oppbevares i en kakeboks, kjølig men ikke i kjøleskap.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.