Bakgrunn

FB

søndag 16. desember 2012

Frøken Heges risboller


En ting det ikke blir jul uten er Risboller. Dette er en av de kake/konfekt sortene jeg lager til jul, sammen med peppermynteknappene. Har to sorter til jeg skal lage, skal legge de også ut her.

Det er en enkel og supergod "julekake" som jeg alltid lager. Dette er ikke en tradisjon jeg har med meg hjemmefra, for der laget vi ofte risboller til bursdag istedet. Men en ny koselig tradisjon som ikke minst smaker godt.


Oppskrift:

125 gram delfiafett
100 gram dronningsjokolade
3 spiseskjeer kaffe
200 gram melis
1 spiseskje kakao
1,5 liter puffet ris
2 egg


Visp sammen egg og melis bland i kakao og kaffe.
Smelt sjokolade og delfiafett på svak varme.
Avkjøl sjokolade og delfiafettet før du blander det i sjokolade-egge-blandingen.
Vend i puffet ris og rør god sammen.

Sett med skje i muffinsformer. Jeg har brukt mini muffinsformer og synes det var ganske så lurt.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.